Az alvás ideális feltételei


Meglehetősen sokan panaszkodnak arra, hogy mérsékelt, vagy komoly alvási problémákkal küszködnek. A mindennapi jövedelemszerző tevékenységünk mellett igyekszünk, a családi, a baráti körünk és egyéb kötelezettségeknek is megfelelni. Eközben szinte észre sem vesszük, hogy gyakran mindezt az alvásunk minőségének feláldozása árán tudjuk csak megvalósítani.

Az ár amit cserébe fizetünk, kimerültségben, egészségi állapotunk gyengülésében és általános életminőség romlásban testesül meg. Az álmatlanság gyakori panaszai között szerepel a főiskolás, egyetemi diákoknak, a gyakran utazó üzletembereknek, a több műszakban dolgozóknak, vagy a rendszertelen időbeosztás szerint élőknek.

Egyértelmű az, hogy a pihentető alvás a leghatékonyabb gyógymódok egyike, és ráadásul még egy fillérbe sem kerül. Következzen most néhány tipp, amelyek segítenek nekünk napról napra jól kialudni magunkat:

  1. Tartsd be a rendszeres ébredési és elalvási időpontokat! Igyekezz mindig ugyanabban az időpontban elaludni és felébredni amennyire ezt a lehetőségeid megengedik.

  2. Kerüld a kávé, a csokoládé, az alkohol fogyasztását és a dohányzást, amelyek megtörik a természetes alvásritmust.

  3. Végezz elegendő mennyiségű testmozgást, de három órával az elalvást megelőzően már nem ajánlott az ilyesmi.

  4. Alakíts ki egy megnyugtató, elalvás előkészítő rituálét, ami állhat egy melegvizes zuhanyzásból, nyugtató zene hallgatásából, meditációból, vagy egyéb más stressz csökkentő módszer alkalmazásából. Elalvás előtt, kerüld az intenzív agytevékenységet igénylő beszélgetéseket, vagy a munkavégzéseddel kapcsolatos olvasmányokat.

  5. Ha nincs módod éjszaka elegendő pihenéshez jutni, akkor napközben - azonos időpontban - igyekezz egy keveset pihenni. Kerüld a hosszabb délutáni alvásokat, mert azok álmatlanságot okozhatnak. Ha a reggelenkénti ébredést követően kipihentnek érzed magad és jó a közérzeted egész nap folyamán, akkor tudhatod, hogy az alvási időtartamod megfelelő.
Termékek
Wellness
TIPPEK
Táplálkozás
Gyakori
KÉRDÉSEK
Könyvek
Tapasztalatok
Aktualitások KAPCSOLAT
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005