Az ÉLELMISZERVÁSÁRLÁS művészete

Mi az, ami igazán egészséges?

Mindannyian igyekszünk kiválasztani az egészséges ételeket, amikor a zöldségesnél vásárolunk vagy étteremben étkezünk, de mennyire ismerjük jól ételeinket? Fedezze fel, hogyan olvashat a sorok között, miket érdemes elolvasni a címkéken és hogyan étkezzen étteremben is egészségesen.

Amikor a helyi szupermarketben vásárolunk, könnyen elcsábulhatunk a színes polcoknál, amelyek burgonyaszirmokkal és csokoládékkal vannak tele. Időnként igen nagy akaraterőre van szükségünk, hogy ellenálljunk, főként, ha korgó gyomorral vásárolunk! Logikusnak tinik hát az ötlet, hogy azok felé a sorok felé vegyük az irányt, amelyek "egészséges" ételeket kínálnak. De valójában mennyire egészséges az az étel, amelyet megveszünk? Egészségesnek tinik, egészségesnek hangzik, de rájövünk, hogy mégis "rejtett" zsírokat, sókat és cukrokat tartalmaz.

Zsírszegény? Cukormentes? Kalóriamentes?

Ezek a kifejezések, mint például “zsírszegény” vagy “cukormentes”, jól hangzanak elméletben, de közelebbről is meg kell vizsgálnunk őket! A “zsírszegény” kifejezés általában azt jelenti, hogy ahhoz, hogy a termék zsírszegény lehessen, valami mást kellett hozzáadni, hogy ízletes legyen. Nézze meg a termék hátoldalán található címkét és olvassa el, mit kevertek bele a zsír pótlására.
Lehetséges, hogy rengeteg benne a cukor, és így hiába zsírszegény, mégis tele van kalóriával. Ugyanez igaz azokra a termékekre, amelyek alacsony kalóriatartalmat és cukormentességet hirdetnek – olvassa el a tájékoztatójukat, mert valószínileg magas a zsírtartalmuk.

Azt is ellenőrizze le, hogy a táplálkozási adatok egy adagra vonatkoznak-e vagy 100 grammra. Amikor főz, adagokban gondolkodjon, hogy kiszámolhassa, mennyi zsírt és kalóriát fogyaszt el egy-egy személy valójában.

Útmutató a címkékhez

Nátrium – olyan ételeket keressen, amelyek alacsony nátriumtartalmúak.
Rost – a nagyobb mennyiség egészségesebb.
Szénhidrát – az alacsony szénhidráttartalmú ételek éppolyan károsak, mint a magas szénhidráttartalmúak.
Fehérje – minél magasabb a fehérjetartalom, annál jobb.
Energia – keresse azokat a termékeket, amelyek alacsony energiatartalmúak.

Sós termékek, amelyekkel érdemes vigyázni

Vigyázzon azokkal a termékekkel is, amelyek magas sótartalmúak, például:
• Szárazbab-főzelék
• Kekszek – édes és sós
• Reggeli müzlik
• Mártások
• Forró csokoládé
• Pizza
• Készételek
• Levesek
• Konzerv spagetti

Végül pedig, mire vigyázzon, amikor étteremben étkezik:

• Keresse a sült, roston sütött, párolt vagy grillezett ételeket. Kérje meg a pincért, hogy a mártást ne hozza ki. Ha mégsem tudja megenni az ételt anélkül, kérje az étel mellé, hogy lássa, mennyi mártást kapott, és csak egy keveset fogyasszon belőle, ne öntse az egészet az ételre!

• Vegyen kisebb adagot, ha lehetséges – akkor is, ha a nagyobb adag nem kerül sokkal többe!

• Mondjon nemet az előételre, vagy kérjen salátát!

• Egyen inkább előételt a főétel helyett!

• Ha ételéhez hasábburgonya tartozik, kérje inkább héjában sült burgonyával!

• Ha túl nagy adagot kapott, kérje meg a pincért, hogy felét csomagolja be és vigye haza egy másik étkezésre!

• Ha nem tud ellenállni a desszertnek, ossza meg barátjával!

Mennyire egészséges valójában az az étel, amelyet megveszünk?
Egészségesnek tűnik, egészségesnek hangzik,
de rájövünk, hogy
mégis "rejtett" zsírokat, sókat és cukrokat tartalmaz.

Ha honlapunkról a barátait is tájékoztatja, ők bizonyára hálásak lesznek Önnek ezért.

Termékek
Wellness
TIPPEK
Táplálkozás
Gyakori
KÉRDÉSEK
Könyvek
Tapasztalatok
AktualitásokKAPCSOLAT
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2006