Hogyan VÁSÁROLJUNK élelmiszereket ?

Az egészséges táplálkozás a bevásárlással kezdődik. Hétről-hétre segítsd elő az alakformáló programod sikerét azzal, hogy mindig teljes tápértékű, lehetőleg nyers élelmiszereket vásárolsz.

Vedd figyelembe az alábbi javaslatainkat, hogy elkerülhesd az élelmiszerboltok "fogyókúracsapdáit", ne engedj a csábításnak és kísértésnek, hanem magabiztosan haladj tovább a magad által kitűzött, alakformálási célodhoz vezető úton.

Tervezd meg a bevásárlást, és vásárolj az előre elkészített listád alapján!
Írd össze egy lapra a megvásárolandó élelmiszereket, mielőtt még az üzletekbe elindulnál, és szigorúan ragaszkodj is a leírtakhoz. Ne hagyd magad a szándékodtól eltéríteni különféle csábító - akciós - ajánlatokkal, melyek a programod számára nem megfelelő élelmiszerek vásárlására buzdítanak.

Ne vásárolj éhesen!
Fogadd meg a régi tanácsot, és lakj jól, mielőtt a bevásárló utadra indulsz, így elkerülheted az impulzív vásárlást, vagy pedig az olyan felesleges élelmiszerek beszerzését, melyeket később úgyis megbánsz.

Kezdj a zöldségekkel és a gyümölcsökkel!
A bevásárló kosaradat először a vitaminokban gazdag zöldség-, és gyümölcsös standnál kezd megtölteni. Válassz a különféle színek, formák és ízek között, hogy minél változatosabbá tehesd az ételeid. Engedd szabadjára a fantáziádat, válassz olyan egzotikus zöldségeket, és gyümölcsöket, melyek ritkán kerülnek az asztalodra.

Kerüld az üres édességeket!
Mindenkinek meg van a saját gyengesége, amit akár a fagylaltok, a sütemények, vagy a csokoládéfélék és egyéb édességek képeznek. Tégy meg magadnak egy szívességet, és messziről kerüld el a boltnak ezt a területét.

Keresd az egyadagos kiszereléseket!
Amikor csirkehúst, halat, vagy egyéb húsfélét vásárolsz, keresd az egyadagos kiszereléseket, amit lefagyaszthatsz és később szükség szerint felhasználhatsz. Így mindig jó minőségű, friss fehérjeforráshoz juttathatod a szervezetedet, és nem fogsz kísértésbe esni, hogy túlegyed magad. Hasonlóan járj el a friss zöldségeknél is, pl. vegyél kiscsomag sárgarépát, vagy akár burgonyát. Így azok frissek maradnak, és szükség szerint azonnal fogyasztható rágcsálnivalók készítéséhez is felhasználhatók. Ha emelt fehérjetartalmú és csökkentett szénhidrátbevitelen alapuló programot követsz, válaszd a répaféléknél és brokkolinál alacsonyabb glikémiás indexű zöldségféléket.

Kerüld a kóstolókat!
Bármennyire is szenvedsz a kísértéstől, hogy kóstold meg az ingyen osztogatott mintákat, ne tedd ezt! Ezek gyakran a programod számára ártalmas zsírokat és szénhidrátokat tartalmaznak.


Olvasd el a címkéket!
Válj egy kíváncsi címkeolvasó szakértővé, legyen ez a szenvedélyed! Főként a csomagolt élelmiszerek, öntetek és mártások vásárlása előtt ellenőrizd szigorúan a címkék szövegét. Ha éppen egy testsúlycsökkentő programot folytatsz, különösen óvakodj a többlet kalóriáktól!

Kényeztesd az ízlelőbimbóidat!
Tányérodon mindig megtalálhatók legyenek az olyan ízesítést fokozó fűszernövények, mint a bazsalikom, a gyömbér, a citromfű és a rozmaring. Emellett legyen mindig kéznél olyan fűszer, amivel bármelyik közönséges ételt könnyen egy egzotikus ínyencséggé varázsolhatod.

Ne érezd magad az élvezetektől megfosztottnak!
Függetlenül attól, hogy vannak olyan élelmiszerek, melyeket a testsúlyszabályzó programod ideje alatt ajánlott elkerülnöd, az élelmiszerbolt nagyon sok egészségbarát készítményt is árul. Ne ragaszkodj állandóan a megszokott termékekhez! Használd a fantáziádat, hogy mindig valami új étellel tedd változatossá az étrended!

Végső ellenőrzés.
Mielőtt a kasszához mennél, nézd át a kosaradban lévő cikkeket, és gondold át van-e köztük olyan, amit ha nem vennél meg, még inkább hasznára lennél a programodnak. Légy szigorúan őszinte önmagadhoz, és vegyél ki a kosaradból minden olyan élelmiszert, ami lelassíthatja az előrehaladásod! Helyezd saját magad, és a testsúlycsökkentési célodat mindenek elé.

Ha az egészséges szempontokat figyelembe véve vásárolsz be, a testsúlycsökkentésedért vívott harcodat már félig megnyerted. Ezen kívül legjobban teszed, ha a hűtőszekrényedből és a konyhaszekrényedből is eltávolítod minél előbb azokat az élelmiszereket, amelyek nem szolgálják a testsúlycsökkentési céljaidat. Csak ízletes, tápláló ételek készítésével, és a megfelelő táplálékkiegészítők alkalmazásával tudod a testsúlycsökkentő programodat sikerrel végezni.

Fontos szempont: napközben nem szabad, hogy éhségérzeted támadjon, mert akkor csábítást fogsz érezni arra, hogy "túledd" magad…

Ha honlapunkról a barátait is tájékoztatja, ők bizonyára hálásak lesznek Önnek ezért.

Termékek
Wellness
TIPPEK
Táplálkozás
Gyakori
KÉRDÉSEK
Könyvek
Tapasztalatok
Aktualitások KAPCSOLAT
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005