MIT egyek ? MIT ne egyek ?

 

Önt is elbizonytalanítják a médiában megjelenő ellentmondásos jelentések?


Egye ezt, azt ne egye! Itt az ideje, hogy a különböző jelentéseket figyelmen kívül hagyja és táplálkozását könnyűszerrel, élvezetesen, teljes sikerrel biztosítsa. Összegyűjtöttünk Önnek néhány könnyű, követendő tanácsot - így nyerhet önbizalmat és ellenőrzést táplálkozása választéka felett …

Nincs több zűrzavar!

Ha négy alapvető területre koncentrálunk, akkor egy kiegyensúlyozott, az egészséget szolgáló táplálkozást biztosíthatunk magunknak. A négy alapterület: a fehérjék, a ballasztanyagok, a szénhidrátok és a zsírok. Kérjük, hogy olvassa el az alábbi javaslatokat, és rendszeresen alkalmazza öket mindaddig, amíg azok szokásaivá nem válnak. Meglátja majd, milyen lelkes lesz az eredményektől!


1. Csökkentse a rossz szénhidrátok bevitelét !

Burgonyával, tésztával, kenyérrel és rizzsel lakik jól? Milyen gyakran eszik süteményt, kalácsot, kekszet, édességet vagy chips-et?
Ezek az élelmiszerek gyorsan és egyszerűen elérhetők és ízletesek. Ezért nem csoda, hogy mai táplálkozásunk fő alkotóelemeit elsősorban ezek képezik. De sajnos a rossz szénhidrátok - cukor és keményítő - sok ember túlsúlyának az alapját képezik. Ezen élelmiszerek legtöbbje a szervezetben gyorsan cukorrá alakul, és ha azonnal nem kerülnek tüzelőanyagként felhasználásra, a felesleg testzsírként tárolódik.

Jó szénhidrátokat a friss, színes zöldségek biztosítanak, amelyek a szervezetet egyidejűleg ballasztanyagokkal is ellátják. Tányérját töltse meg színekkel: zöldbab, sárga paprika és vöröskáposzta, és így vegye magához a jó ("helyes") szénhidrátokat!

Ha főként ülő életmódot folytat és nagyon szereti a szénhidrátokat, nehezére fog esni, a következő EGYENLETET elkerülni:

szénhidrátok túlzott mennyisége + minimális aktivitás + túl sok zsír = ELHÍZÁS

Pedig a megoldás teljesen kézenfekvő - sportoljon többet és fogyasszon kevesebb szénhidrátot!
De akkor mit egyen ezek helyett? Mivel csillapítsa az éhségét?
Ezt tudhatja meg ha a következő két témakört elolvassa: ballasztanyagok és fehérjék.

2. Fogyasszon több ballasztanyagot !

A ballasztanyagok gondoskodnak a telítettségérzésről - egy ballasztanyagban gazdag táplálkozás mellett kevesebb éhséget fog érezni. Ha több ballasztanyagot fogyaszt, ez több vonatkozásban pozitívan hat az egészségére:

Melyek hát ezek a csodálatos ballasztanyagokban gazdag élelmiszerek?

Zöldségfélék - minden fajta! Egyen annyit, amennyit szeret, minden esetre 3-5 adagot naponta - miközben egy adag kb. két púpozott evőkanálnak felel meg. Egye a zöldséget nyersen, vagy kissé párolva és gondoskodjon a változatosságról: spárga, brokkoli, kelbimbó, karfiol, zeller, cukkini, uborka, fokhagyma, zöldbab, paprika, hagyma, saláta, gomba, borsó, spenót, csicsóka és paradicsom Színes saláták óriási adagja naponta jót tesz a beleknek!

A gyümölcsöknek is kiváló ballasztanyag-tartalmuk van, de túl sok cukrot (fruktóz) tartalmaznak, amely a testben glükózzá változik és mint zsír lerakódik, ha nem kerül azonnal felhasználásra. A zöldségfélék kevés cukrot tartalmaznak, ezért ajánljuk a megnövelt zöldségbevitelt, miközben a súlykontroll alatt a gyümölcsöt napi két adagra kell korlátozni. A legjobb: alma, ananász, sárgabarack, földieper, grapefruit, cseresznye, kiwi, narancs, őszibarack, szilva és a görögdinnye.

A szervezetének szüksége van ballasztanyagokra, hogy optimálisan tudjon működni! Lakjon tehát jól zöldségekkel és kapcsoljon be egy kiváló ballasztanyag tápálékkiegészítő terméket a napi táplálkozásába, hogy biztos lehessen abban, hogy testét kielégítően ellátja.

3. Fokozza fehérjebevitelét !

A fehérje táplálkozásának életfontosságú alkotórésze, de nem kívánatos, sőt nem is egészséges szalonnával, sajttal, tojással és tejföllel táplálkozni, mint ahogy azt a kedvelt "fehérjegazdag" táplálkozási koncepciók javasolják. Ez a kiegyensúlyozatlan táplálkozási próbálkozás egy zsírokból álló kalóriafeleslegbe, valamint az emésztőrendszer és a kiválasztó szervek veszélyes megterhelésébe torkollik. A biztos módszer a minőségileg kiváló fehérjetartalmú táplálékok melletti döntés, amelyek gondoskodnak arról, hogy Ön naponta elegendő fehérjét juttasson a szervezetébe és teltség érzete legyen.

4. Kevesebb rossz zsírt fogyasszon !

Tudjuk, hogy a túlzott testzsír egészségkárosodáshoz vezet, ennek ellenére a zsír létfontosságú az egészség számára. Multifunkcionális tápanyagokat szállít a szervezetnek - esszenciális zsírsavakat -, amelyek az Ön teste minden egyes sejtjének életet adnak. A zsírok hozzájárulnak ahhoz, hogy a vérerek rugalmasak maradjanak és ellássák az agyát és idegrendszerét tápanyagokkal.

Az Ön teste pontosan tudja, mely étkezésnél milyen tápanyagokra van szüksége. Ha hiányzik egy tápanyag, mint pl. a zsír, a szervezet annyi ideig marad éhes, amíg ez a készlet feltöltésre nem kerül.

A sütemények, kalács, keksz, édességek, csokoládé, chips-ek és hasonló, sok zsírt és cukrot tartalmazó élelmiszerek az éhséget nem tudják csillapítani. Ezek sem minőségükben, sem sokféleségükben nem tartalmaznak olyan tápanyagokat, amelyek a szervezet működésének fenntartásához szükségesek. Ehelyett ezek ártalmas zsírfajtákat szállítanak - transz-zsírsavakat, hidrogénezett vagy részben hidrogénezett olajokat és margarinokat. Az ártalmas zsírokat a szervezet nem tudja könnyen értékesíteni vagy kiválasztani, ezért zsírsejtekben tárolja.

Koncentráljon a jó zsírokra és kerülje az alacsonyértékű zsírokat. Jó zsírok - dióban, magokban, halban - szállítják az esszenciális zsírsavakat, amelyeket szervezete előnyére tud felhasználni. Mégis gyakran hiányzik egy bizonyos zsírsav -, az Omega 3, melyet zsírban gazdag halakban, mint pl. szardínia, makréla, lazac és tonhalban találunk. Ha nem fogyaszt hetente három vagy négy adag zsírban gazdag halat, töltse fel készleteit minden nap egy minőségileg magas értékű, halolajat tartalmazó élelmiszer-kiegészítővel, mint pl. a Herbalifeline.

Ha honlapunkról a barátait is tájékoztatja, ők bizonyára hálásak lesznek Önnek ezért.

Termékek
Wellness
TIPPEK
Táplálkozás
Gyakori
KÉRDÉSEK
Könyvek
Tapasztalatok
Aktualitások KAPCSOLAT
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005