A sportolás nélküli testsúlycsökkentés 10 tippje

Steve KENDALL cikkének fordítása

Covert BAILEY egészség és fitnesz szakértő egyszer azt mondta: "A fitt, edzett emberek elpocsékolják az energiájukat, míg az edzetlen, fáradékonyak pedig, megtakarítják azt." A trükk abban rejlik, hogy megtaláljuk annak a módját, hogyan tudjuk hatékonyan elpocsékolni az energiánkat mindennapi tevékenységünk végzése közben.

Az emberi erőfeszítésből eredő energia olyan mint az idő: Nem lehet megtakarítani és egy későbbi időpontban felhasználni. Egy régi mondás ezt nagyon jól fejezi ki: "Ha nem használod ki, akkor elveszíted."

Az alábbiakban olvasható az a 10 tipp, amellyel elősegíthetjük, hogy kalóriát égessen el a szervezetünk a napi rutinfeladataink végzése közben.

Lépcsőzz!
Használd a lépcsőt a lift helyett!

Dolgozz munkába menés közben!
Lehetőség szerint, gyalog, vagy kerékpárral járj a munkahelyedre! Ha tömegközlekedési eszközzel szoktál menni, akkor szállj le két megállóval korábban!

Nyírd kézzel a füvet!
A motoros fűnyíró gépet cseréld le egy kézzel tolható modellre! Így üzemanyagot takaríthatsz meg, és ledolgozhatod a tegnapi vacsora alkalmával fogyasztott desszert kalóriáit is.

Parkolj és gyalogolj!
Mit szoktunk csinálni, amikor vásárolni megyünk? Hosszú perceken keresztül bolyongunk az autóparkolóban, hogy a bejárathoz minél közelebb eső üres helyre rátaláljunk. Miért nem parkolunk le a tömegtől távol? A gyaloglással kalóriáink egy részétől szabadulhatunk meg, miközben megóvjuk kocsinkat a parkolókban keletkező szokásos sérülésektől, karcolásoktól, behorpasztásoktól.

Végezz házimunkát!
Mindent beleadva, lelkesen hajtsd végre a házimunkákkal kapcsolatos feladatokat. Kapcsolj be egy jó ritmusos zenét, aminek hatására még gyorsabban fogsz tudni dolgozni.

Gyalogolj!
Menj el egy jót gyalogolni, akár az egyik szomszédoddal, munkatársaddal, vagy barátoddal vagy akár a kutyáitokkal együtt. Ez nem túlságosan megterhelő, kellemes és ingyen van.

Mosogass!
Az evőeszközöket ne géppel, hanem kézzel mosdd el! Nem csupán a fölösleges energiáidtól szabadulhatsz meg, hanem a villanyszámlát is lecsökkentheted.

Gereblyézz, seperj, vagy lapátolj!
Ősszel összegereblyézheted a leveleket, télen lapátolhatod a havat, tavasszal és nyáron pedig söprögethetsz az udvarban. Egy 20 perces intenzív gereblyézés egyenértékű másfél kilométeres kocogással.

Idd le magad!
Igyál 2 liter hidegvizet naponta. A "Men's Health" magazin szerint, a szervezetnek 123 kalóriára van szüksége ennyi hideg víznek a testhőmérsékletre való felmelegítéséhez..
Ez egy hónap alatt fél kiló testsúlyvesztést eredményezhet.

Reggelizz!
A Duke Egyetemen végzett kutatás szerint, akik kihagyják a reggelit, azok többet szoktak enni később, és leginkább kalóriában és zsírban gazdag ételeket választanak.

Összegzés: Figyeld meg a jelenlegi szokásaidat! Találj olyan megoldásokat, amelyekkel folytathatod a szokásaidat úgy, hogy felhasználod azokat az egészségi állapotod javítására. Meglátod ezt könnyebb megtenni, mint csupán beszélni róla.

Ha honlapunkról a barátait is tájékoztatja, ők bizonyára hálásak lesznek Önnek ezért.

Termékek
Wellness
TIPPEK
Táplálkozás
Gyakori
KÉRDÉSEK
Könyvek
Tapasztalatok
Aktualitások KAPCSOLAT
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005