Vágyálmaink alakjának megvalósítását megkönnyítő 11 tanács

Itt az alkalom, hogy kézbe vedd a sorsod alakítását! Ellenőrzésed alatt tartva a testedet, egészségi állapotodat és energiaszintedet, sokkal könnyebbé teheted az életedet.

1. Legyél kitartó!

Ha megszeged ezt a feltételt, soha sem leszel képes tartós eredményt elérni. Tanulmányok bizonyítják, hogy a kitartás jelenti a legfontosabb feltételét bármiféle fogyókúrának, vagy testedző programnak. Egy amerikai kutatóintézetben (National Metabolic and Longevity Research Center) a közelmúltban befejezett 10 éves kutatásról készült beszámoló jelentés szintén ezt a megállapítást támasztja alá. A programban résztvevőket két csoportra osztották. Az egyik csoport tagjai IGEN SZIGORÚ étrendet folytattak és pontosan meghatározott edzésprogramot teljesítettek, de csak alkalmanként, amikor kedvük volt hozzá, szemben a másik csoporttal, amelynek résztvevői ennél kevesebbet mozogtak és csak egy hétköznapi étrendet fogyasztottak, de mindezt kitartóan és rendszeresen. Annak ellenére, hogy az utóbbi csoport kevesebb testmozgást végzett és nem folytatott szigorú szabályok szerint összeállított étrendet (de mindezt kitartóan tette), 68 %-al jobb eredményt ért el az alakformálás területén, mint az előző csoport tagjai.

2. Mindig másokkal együtt sportolj, vagy végezz valamilyen testedzést!

Többekkel együtt végezve a gyakorlatokat, 43 %-al gyorsabban érsz el eredményt!

3. Jól nézd meg, hogy kitől fogadsz el tanácsokattanácsokat!

CSAK olyan személyektől fogadj el tanácsokat, akik egészségesek, jól néznek ki, jó erőnlétben vannak, és akiknek az egészséggel és a fitnesszel kapcsolatos kérdésekben való jártasságáról meggyőződtél!

4. MINDIG figyeld a pulzusodat!

Akár aerobik, vagy a keringési rendszeredre összpontosító edzést folytatsz, igyekezz a szívveréseid számát a szíved terhelhető képessége 80 %-át megközelítő zónában tartani. Ebben az esetben ugyanis 9-szer több kalóriát képes elégetni a szervezeted. Ez alatt jóval kevesebb lesz az elégetett kalória mennyisége, míg az ezt meghaladó értéknél pedig, izomsérülés következhet be.

5. Vedd körül magad nyertesekkel!

A sikeres emberek egyik jellemző szokása, hogy elkerülik a negatív beállítottságú embereket és olyan személyekkel veszik magukat körül, akik már elérték azt, amit ők is szeretnének. Ha azt tűzted ki célodul, hogy 68 kg –on tartod a testsúlyodat, és mindezt egészséges étrendet fogyasztva és folyamatosan energiával feltöltődve kívánod elérni, akkor keress olyan személyeket, aki már az általad kiválasztott életstílusban élnek és tartják a 68 kg-os súlyukat. Olyan személyekkel együtt múlatva az időt, akik csak beszélnek az alakformálásról, de soha sem képesek kitartó cselekvéssel tenni is valamit a céljuk elérése érdekében sem fogsz sokra menni.

6. Ismerd jól a célodat!

Legyen konkrét célkitűzésed! Vegyél elő egy (vagy több) olyan – korábban készült -fényképet, amelyiken úgy nézel ki, ahogyan a jövőben szeretnél kinézni. Majd pedig összpontosítsd a figyelmedet erre a fényképre! Sürgősen szabadulj meg a negatív hiedelmeidtől, amelyek időnként felbukkannak az emlékezetedben.

7. Növeld a folyadékfogyasztásod!

A víz egyik kulcsfontosságú életfeltételünk. Semmilyen élő szervezet nem képes folyamatos tiszta vízellátás biztosítása nélkül élni. Ha nem fogyasztasz minden nap rendszeresen friss ivóvizet, a tested gyorsabban fog öregedni, elhízottabb leszel, könnyebben kapsz fertőzést és megfázást, az izületeid is egyre jobban megmerevednek, és így tovább. Általánosságban elmondható, hogy a 75 kg testsúly alattiak számára ajánlott napi folyadékmennyiség: 8 -10 pohár, a 75 - 120 kg közöttieknek pedig, 16 pohár folyadék.

8. Figyeld meg, milyen forrásokból biztosítod magadnak a kalóriákat!

Kétségkívül túlzottan sok cukrot és zsírt fogyasztunk. Korábban a mérsékelt táplálkozás volt a siker kulcsa. Napjainkban a mérsékletesség mellett a silány tápanyagtartalmú "moslék" ételek elkerülése is az egyik fontos szempont. Évente egy, vagy két hatalmas lakmározás még rendben van, ha egyébként helyes alapelveket betartva táplálkozol, de ennél több, már egyáltalán nem ajánlatos.

9. Növeld a naponkénti étkezéseid számát!

Általánosan elmondható, hogy minden 2 - 3 órában ajánlott lenne valamilyen alacsony zsír- és magas rosttartalommal rendelkező, fehérjékből és zöldségfélékből összeállított ételkombinációt elfogyasztanod. Ezt a tippet betartva tisztességtelen előnyre tehetsz szert mindazokhoz képest, akik naponta csupán 3 (vagy még ennél is kevesebb) alkalommal étkeznek.

10. Tisztán és gyakran idézd fel emlékezetedben a célkitűzésedet!

Tervezd meg az elérendő alakodat először a képzeletedben! Képtelen leszel a megálmodott alakod elérésére, ha fogalmad sincs arról, hogy mit jelen számodra az ideális testforma. Szakíts magadnak legalább 10 perc szabadidőt, amikor semmitől (még a mobil telefonhívásoktól sem) és senkitől nem engeded magad zavartatni, és teljesen ellazult állapotban arra gondolsz, hogy miként fogsz majd kinézni, ha már elérted a célodat. Legyél precíz a meghatározásaidban! Hogyan fog kinézni a lábikrád, a lábszárad, a feneked, a hasad, a melled, a hátad, a vállaid, a nyakad és az arcod. Idézd fel magadban ezt a képet olyan gyakran, amilyen gyakran csak képes vagy rá (naponta legalább 3-szor )!

11. Amit eszel – abból leszel!

Pontosabban, ... abból, ami felszívódik a szervezetedben! Egészítsd ki a mindennapi étrendedet - megbízható forrásból származó - kiváló minőségű étrend-kiegészítőkkel! A szervezeted optimális működtetéséhez rendszeresen megfelelő minőségű „üzemanyag ellátásra” van szükség. Így kerülheted el, illetve törölheted az emlékezetedből a táplálkozási hiánybetegségek különféle tüneteit (fáradékonyság, stressz, allergia, depresszió, fejfájás, stb.). Ne felejtsd, hogy: "Nem betegnek lenni sokkal jobb érzés, mint meggyógyulni!"

Ha honlapunkról a barátait is tájékoztatja, ők bizonyára hálásak lesznek Önnek ezért.

Termékek
Wellness
TIPPEK
Táplálkozás
Gyakori
KÉRDÉSEK
Könyvek
Tapasztalatok
AktualitásokKAPCSOLAT
Minden jog fenntartva! © KAJÁRIKNÉ KOVÁCS Katalin és KAJÁRIK Béla - Független HERBALIFE tanácsadók. 2003 - 2006