Hogyan kerekedjünk felül a STRESSZEN?

Befolyásolja-e a stressz a jó közérzetet?

Igen!

Születésünktől kezdve, szellemi, testi és érzelmi stressznek vagyunk kitéve. Vannak olyan napok, amikor jól elboldogulunk vele, máskor viszont a stressz bánik el velünk. A kutatások bizonyítják, hogy testi-lelki közérzetünk milyensége nagyban függ attól a képességünktől, hogy mennyire tudjuk a stresszt kezelni. Azoknak, akik úrrá tudnak lenni a stresszen, láthatóan a közérzetük is jobb azokénál, akik kibillennek az egyensúlyból. A világ leghelyesebb táplálkozása sem elég egymagában a stressz hatása ellen, szükség van egy haditervre, amellyel uralni tudjuk a stresszt.

Ha egyszer csak egy stresszes szituáció kellős közepén találjuk magunkat, ösztönösen a "harc, vagy menekülés" elmélettel reagálunk. Szervezetünkben gyors fiziológiai változások egymásutánja következik be, ezáltal értékes energia és tápanyagok vesznek el. A kőkorszakban az emberek ezeket a folyamatokat arra használták, hogy emberfeletti erőket lendítsenek mozgásba, amelyek által elég gyorsak voltak a túléléshez. A mai embert érő stressz csak ritkán ered a harc, vagy menekülés szükségességéből. A stressz okozója általában egy nem uralható, irányíthatatlanná vált érzés, mint például a frusztráció!

TESZT:  Ön mennyire szokott stresszes állapotba kerülni?

Önnél gyakran előfordulnak-e az alábbi tünetek?

Több, mint öt esetben válaszolt IGEN-nel?

Ebben az esetben célszerű lenne, ha figyelembe venné az alábbi

TANÁCSAINKAT:

Helyes táplálkozással a stressz ellen.

Az első, és legfontosabb haditerv a stressz ellen az igazi energiaszállítók felvétele. Autót sem lehet üres tankkal vezetni – tehát gondolkozzon el a nap legfontosabb étkezésén, a reggelin.

Ha nem reggelizünk, már le is raktuk az alapkövét egy rossz napnak, mielőtt bármihez is kezdtünk volna!

A lehető legjobb eredmények elérése érdekében válasszon kiegyensúlyozott arányban tápanyagokat, amelyek könnyen emészthetők, és csak fokozatosan látják el a szervezetet energiával. De ha Ön reggel mindig kapkod, és siet, és egyáltalán nincs ideje, hogy ilyen gondosan összeállítsa reggelijét….

Akkor van egy megoldásunk az Ön számára:

Formula 1 (szója alapú italpor)

A Formula 1 nagyszerű, pohárba tölthető reggeli, ebéd, vagy vacsora, amely ellátja a szervezetet értékes, „minőségi” fehérjével, „lassan felszabaduló” szénhidráttal, vitaminokkal, és ásványi anyagok kiegyensúlyozott keverékével. Ízletes, változatos és könnyű elkészíteni: tejet, joghurtot, gyümölcsöt, vagy gyümölcslevet adunk hozzá és megkeverjük.

A reggeli egy pillanat alatt elkészül!

Gondoskodjon az oxigénellátásról!

Az egész napját egy fullasztó irodában tölti és utána egész este a kanapén heverészik? Meglehet, hogy Ön hiányt szenved az életfontosságú oxigénből. Sétáljon 20-30 percet a friss levegőn, ha lehet a zöldövezetben.

Lélegezzen mélyeket.

Stresszes szituációban máshogy lélegzünk, és ennek oxigénszintünk látja kárát, amitől gyakran melegünk lesz, vagy megszédülünk. Próbáljon meg egészen nyugodtan 4 másodpercen keresztül folyamatosan befelé lélegezni, tartsa bent a levegőt 7 másodpercig, és 8 másodpercen keresztül fújja ki a levegőt – ismételje meg az egészet 3-szor.

Nem tud aludni?

Ahelyett, hogy esténként az ágyban a nap eseményein rágódna, hallgasson inkább halk, az alvást elősegítő zenét, olvasson- de lehetőleg ne izgalmas regényt, mert az ébren tarthatja, vagy koncentráljon a lassú, mély lélegzésre.

Egy tipp: ne egyen nehéz, bőséges ételt lefekvés előtt minimum 4 órával – akkor jobban alszik.

A rendszeres étkezés az egész napra egyenletesen elosztva segít a szervezetnek az optimálisabb működésben. A rendszertelen étkezés a stressz egy további formája! Vagy Ön is azok közé az emberek közé tartozik, akik aggódnak a minden élelmiszerben jelenlévő zsír, cukor és szénhidrát és lehetséges hatásaik miatt a szervezetre?

A mi nagyszerű megoldásunk: próbálja ki az ízletes nassolnivalóinkat, a pirított szójababot, a frissítő hatású teát, vagy az Aloe Max Ital koncentrátumot. Nagyban hozzájárulnak a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz, táplálóak, és elegendő energiát biztosítanak az egész napra! Senki sem tökéletes, ezért nassolni vágyik. Válassza az energiában gazdag fehérjeszeletet. Ezeket a fehérjeszeleteket arra fejlesztettük ki, hogy "betöltsék az űrt" két étkezés között.

Egy nagyszerű tipp: pótolja a csipszet és a sós rágcsálnivalókat ezzel az ízletes finomsággal: Pirított szójababbal. Ropogós, sószegény, gazdag fehérjében és ballasztanyagokban.

Mondjon le a "gyorskajákról"!

A magas cukor-és zsírtartalmú élelmiszerek és az előre gyártott ételek megviselik az emésztőrendszert. Helyettesítse őket kisebb adag friss gyümölccsel, vagy nagy mennyiségű vegyes salátával. A csokoládé, az édességek, a kávé és a hagyományos teák fokozzák a stresszt. Mondjon le róluk, vagy pótolja őket tápanyag tekintetében kiegyensúlyozottabb alternatívákkal.

Semlegesítse a szabadgyököket!

Nem igazán befolyásolhatja azt, hogy mit lélegzik be, vagy mit vesz fel a bőre. Például minden alkalommal, amikor forró vízzel zuhanyozik, vagy vesz egy forró fürdőt, a bőre klórt vesz fel, amelyet a szervezetének ki kell ürítenie. A stressz ezen formája a szervezet belsejében aktivizálja a szabadgyököket. Hogy a testet ért károkat minimalizálja, megfelelő mennyiségű antioxidáns készletre van szüksége.

Tudja Ön, milyen sok ember szenved attól, hogy ideges, lehangolt, vagy kimerült?

A szellemi stressz minden nap jobban gyengíti immunrendszerünket. A helytelen táplálkozás és a környezetszennyezés további stressz kiváltója a szervezet számára. Sok szakértő azt tanácsolja, hogy minden nap egészítsük ki étrendünket vitaminokkal és ásványi anyagokkal, hogy feltöltsük tápanyagkészleteinket és segítsük immunrendszerünket.

Eszik Ön naponta 5 adag friss zöldséget vagy gyümölcsöt? Ha nem, akkor szervezet valószínűleg nem kap eleget azokból az értékes tápanyagokból, amelyek a jó közérzetért felelősek. Ne kockáztasson – gondoskodjon elegendő táplálékkiegészítőről, hogy csökkentse a stresszt!

Gondoskodjon a megfelelő folyadékbevitelről!

A folyadék hiány az első számú stresszokozó! Igyon egész nap sok vizet - a cél legyen 2 liter. Az agy és a szervezet is lényegesen jobban működik megfelelő folyadékbevitel mellett!

Az ivóvíz nagyszerű, de még jobb, ha kiegészítjük a rendkívül hatékony Aloe Max Ital koncentrátummal. Az aloe növény világszerte ismert nyugtató és tisztító hatásáról az emésztőrendszerre, ezt a tulajdonságát használtuk fel az Aloe Max Ital koncentrátumban. Élvezze minden nap ennek az ízletes, frissítő italnak az előnyeit, a sokoldalú előnyeit a víznek és az aloe vera növénynek egyaránt, örülni fog, hogy kipróbálta.

A nevetés egyenes út a boldogsághoz

Nincs a szívből jövő nevetéshez fogható gyógymód. Minden alkalommal, amikor nevetünk, figyelemreméltó láncreakció indul el a szervezetünkben, amely által fontos és a szervezetre jótékony hatású anyagok szabadulnak fel testünkben.

Tegyen valamit az emésztéséért!

A szervezet egyik mechanizmusa szó szerint leállítja az emésztési folyamatokat, ha stressz hatás alatt állunk. Ezért kerülje az étkezést és a nehéz fizikai terhelést, ha mérges, vagy lehangolt. Minden egyes alkalommal, amikor eszik stressz éri a szervezetét! Tehát próbáljon meg kevesebbet enni, de jó minőségű energiaszállítókat vegyen magához, például Formula 1-et.

Javítson a testtartásán!

Ülés, vagy állás közben figyel Ön a testtartására? Álljon és üljön egyenes háttal, ne pedig görbén- ezzel az összes belső szervét egymásnak préseli! Látni fogja, hogy esténként több energiája lesz, mint általában.

Gondolkozott már azon, melyek a "jó zsírok”?

Nem mindenzsír rossz. Néhány zsír valóban olyan jó ( az esszenciális Omega-3 zsírsavak ), hogy jótékony hatással van a szívre és a vérkeringésre. Ezeket a speciális zsírokat megtalálhatjuk a mélytengeri halakban, mint például a makrélában, a heringben, a szardíniában és a lazacban. Ha nem eszik hetente legalább háromszor halat, vegyen magához halolajat tartalmazó táplálék kiegészítőt- a kutatások bizonyították, hogy ezek a zsírok a jó közérzethez hozzájárulnak!

Ön elegendő "jó zsírhoz" juttatja a szervezetét?

A Herbalifeline nagyszerű halolajforrás.

Nézze a dolgokat a helyes szemszögből…

Egyszerűsítse le a teendőit, válassza ki, melyek élvezzenek elsőbbséget!

Egy ember életének átlagosan 1/3-át tölti alvással (vagy legalábbis az alvással való próbálkozással), egy további harmadát azzal, hogy megkeresse a napi betevőre valót, utolsó harmadát pedig minden más elfoglaltsággal – barátok, házimunka, gyermeknevelés, evés, hobbi, stb. Ha túl sokat tervez be, frusztrált lesz, elkezdi halogatni a dolgokat és az az érzése, semmi sem sikerül.

Szervezze meg az életét és TÖBB ideje lesz!

Ennek az az óriási előnye, hogy gyakorlatilag STRESSZMENTESEN élhet, és ez nem titok, a legtöbb ember, aki megszervezi az életét, listát vezet róla. Tehát ha Ön ezt soha nem tette, ideje elkezdenie. Az "elintézendő" listán álló dolgokat kezelje úgy, mint írásbeli parancsokat- és csak akkor pipálja ki őket, ha már túl van az elintézésükön! Ha a listán szereplő tennivalók egyre fogynak, Ön is jobban fogja érezni magát, és több ideje jut önmagára.

Tegye rendbe a káoszt!

A rendetlenség vizuális stresszt teremt- a különböző elrámolandó kupacok folyton arra emlékeztetnek, hogy a nap nem elég hosszú. Szánjon rá egy napot, hogy rendbe tegye a lakhelyét. Utána meg fog lepődni, milyen jól érzi magát.

Csökkentse a stresszt jegyzettel!

Azok a problémái, amelyeket megtart magának, folyton a fejében cikáznak és megoldatlanok maradnak. Tehát, ha valaki, vagy valami felzaklatja, írja le egy papírra. Ha a probléma a fejéből átkerült a papírra, lényegesen egyszerűbbé válik az objektív analizálás. Már írás közben érezheti, hogy a megoldás szinte magától értetődő!

Stressz és sport

A szervezetnek minden nap szüksége van mozgásra, hogy az izmok formában maradjanak és a vérkeringésbe elegendő mennyiségű oxigén juthasson. Kötelességének érzi ezért, hogy hetente 3-szor konditerembe járjon, pedig túl fáradt hozzá? Ha elegendő tartalék nélkül fizikailag és szellemileg túl nagy nyomásnak teszi ki magát, a szervezete könnyen feldolgozható energiaforrást követel – cukrot és élénkítőszereket, pl. csokoládét és kávét. Ezekkel a helytelen energiahordozókkal saját testét téveszti meg.

A stresszes életű emberek ne tegyék ki szervezetüket túl nagy terhelésnek, mert már amúgy is hiányt szenvednek energiában és tápanyagokban. Arra koncentráljon, hogy csökkentse életében a stressz szintet és helyesen táplálkozzon. Ha csak a fölös energiáit vezeti le sport közben, élvezni is fogja az edzést - és ez szervezetének is jót tesz !

Ne felejtse el étrendjét naponta egy Formula 1 shake-kel kiegészíteni, amely értékes energiahordozó.

A tökéletes módszer egy hosszú, nehéz nap után a stressz levezetésére, hogy kényeztessük magunkat! A Herbalife testápoló termékcsaládban mindenki megtalálja a neki valót; kényeztesse bőrét a NouriFusion minden bőrtípusra megfelelő, gyógynövény alapú bőrápoló termékeivel.

Ha honlapunkról a barátaidat is tájékoztatod, ők bizonyára
hálásak lesznek Neked ezért.

Az eredmény egyénenként változó lehet.
Termékek
Wellness
TIPPEK
Táplálkozás
Gyakori
KÉRDÉSEK
Könyvek
Tapasztalatok
Aktualitások KAPCSOLAT
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2007